وزیر علوم: به دنبال افزایش سطح کیفیت در دانشگاه جهرم هستیم

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۵ کد : ۳۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۲
دکتر منصور غلامی طی سفری یک روزه از دانشگاه جهرم بازدید کرد.
وزیر علوم: به دنبال افزایش سطح کیفیت در دانشگاه جهرم هستیم

وزیر علوم: به دنبال افزایش سطح کیفیت در دانشگاه جهرم هستیم

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم: دکتر منصور غلامی طی سفری یک روزه از دانشگاه جهرم بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر کامبیز مینایی سرپرست دانشگاه جهرم ضمن خوش آمد و تبریک میلاد حضرت ولی عصر امام زمان(عج) به مقام عالی وزارت و دیگر مسئولین حاضر در جلسه، دانشگاه جهرم را یک قطب علمی در فارس ارزیابی و افزود: این دانشگاه با توجه به استادانی نخبه در اعضای هیات علمی و نیروی انسانی متعهد در بدنه کارمندان، توانسته خود را آن چنان در سطح فارس معرفی کند که از آن به عنوان دومین دانشگاه جامع استان با 2500 دانشجو، 71 عضو هیات علمی و چهار دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و ادبیات و علوم انسانی، یاد می شود.

در این دیدار دکتر غلامی با اشاره به طرح ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: به دنبال آن هستیم که مراکز آموزشی را به شکلی سر و سامان دهیم تا بر این اساس به رشد و کیفیت دانشگاه ها کمک کنیم.

وزیر علوم با تاکید بر رسالت وزارت علوم نسبت به کیفیت فارغ التحصیلان دانشگاه ها خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است بهترین مدل را برای مراکز آموزشی انجام و کیفیت دانش آموختگان و فارغ التحصیلان را در دانشگاه جهرم افزایش دهیم.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدبر امام جمعه جهرم نیز با بیان تاریخ و سابقه شهرستان جهرم و ظرفیت های بالای این شهرستان بیان کرد: ما با توجه به پتانسیل بالای شهرستان جهرم خواهان توسعه متوازن و عدالت آموزشی در شهرستان جهرم هستیم.

دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران نیز در این دیدار با گلایه از نظام برنامه ریزی در کشور گفت: ایرادی در نظام برنامه‌ریزی کشور وجود دارد که همه امکانات و مأموریت‌ها در مراکز استان‌ها و پایتخت دیده ‌می‌شود در صورتی که ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌های شهرستان‌ها از جمله دانشگاه جهرم وجود دارد که این دانشگاه می تواند یک نقش ملی را در سطح کشور ایفا کند.

رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی های دانشگاه جهرم در حوزه پژوهشی نیز تصریح کرد: دانشگاه جهرم این توانایی را دارد که برای مقابله با ریزگردها، آفات باغات کشاورزی و مقابله با سیلاب، طرح هایی در سطح ملی ارائه کند.

گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین پس از اقامه نماز جماعت در مسجد دانشگاه در یک فضای صمیمی با دانشجویان این دانشگاه به گفت‌وگو نشست.


 

کلید واژه ها: وزیر علوم


نظر شما :