امضای قرارداد احداث نیروگاه برق بین دانشگاه جهرم و شرکت vado اتریش

۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰ کد : ۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۲۶
قرارداد احداث نیروگاه گازی به ظرفیت تولید ۲۵ مگاوات برق بین دانشگاه جهرم و شرکت vado اتریش به امضا رسید.
امضای قرارداد احداث نیروگاه برق بین دانشگاه جهرم و شرکت vado اتریش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهرم: قرارداد احداث نیروگاه گازی به ظرفیت تولید 25 مگاوات برق بین دانشگاه جهرم و شرکت vado اتریش به امضا رسید.

دکتر مجتبی آذین فر معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه جهرم با اشاره به تلاش های صورت گرفته در یکسال گذشته جهت احداث این نیروگاه، هدف از آن را تأمین برق مجموعه پردیس دانشگاه جهرم و فروش برق مازاد جهت ایجاد درآمد اختصاصی برای دانشگاه جهرم دانست.

وی افزود: با توجه به پیش بینی نیاز مجموعه پردیس دانشگاه جهرم به 4 مگاوات برق در آینده نزدیک، با مکاتبات صورت گرفته با شرکت برق منطقه ای فارس، موافقت این سازمان با احداث نیروگاه در اراضی پردیس دانشگاه به ظرفیت تولید 25 مگاوات برق اخذ گردید. این نیروگاه یک نیروگاه مولد مقیاس کوچک محسوب شده و دولت ضمن حمایت از ایجاد چنین مراکزی، خرید تضمینی برق را نیز انجام خواهد داد.

دکتر آذین فر اظهار کرد: با پیگیری های مستمر صورت گرفته و مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد با شرکت های اصلی سازنده مولدهای مورد تایید توانیر، در نهایت شرکت vado اتریش با در نظر گرفتن جمیع شرایط و ملاحظات خاص، طی نامه ای اعلام آمادگی خود را جهت انجام این کار به دانشگاه ارسال نمود و سپس در جلسه ای در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور جناب آقای Adolf Winter مدیر عامل این شرکت در تهران تفاهم نامه همکاری دو جانبه برای ساخت نیروگاه به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه شرکت vado متعهد شد که مراحل کار را به شکل مطالعه، طراحی، اجرا و سرمایه گذاری خارجی (EPCF) انجام دهد.

پس از آن با بررسی گزینه های فنی پیشنهادی طرف خارجی و در نظر گرفتن مسایل مالی و شرایط منطقه و بازده و کیفیت موتورهای مختلف با ظرفیت های متفاوت تولید برق در نهایت دو موتور تولیدی شرکت MAN آلمان هر یک به ظرفیت تولید 5/12 مگاوات و مجموع 25 مگاوات انتخاب شد. همچنین با برگزاری چندین جلسه در تهران و مکاتبات صورت گرفته مواردی نظیر دستگاهها و تجهیزات الکتریکی و نقشه های فنی برق و تاسیسات مجاور نیروگاه جهت اتصال به شبکه برق سراسری و همچنین آموزش نیروهای دانشگاه جهت بهره برداری از نیروگاه به مدت 15 روز کاری در آلمان و 10 روز کاری در دانشگاه جهرم با هزینه طرف خارجی و ... مورد توافق طرفین قرار گرفت. مدت زمان طراحی و ساخت و حمل دستگاهها تا دانشگاه نیز 14 ماه تعیین گردید.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه جهرم گفت: در نهایت با حضور مدیرعامل شرکت vado در دانشگاه جهرم قرارداد نهایی فنی بین ایشان و آقای دکتر مسعود نادریان ریاست محترم دانشگاه جهرم به امضا رسید.

پس از اجرایی شدن این قرارداد و نصب دستگاهها، از محل فروش برق تولید شده، اصل و سود سرمایه به طرف خارجی برگشت داده شده و پس از حداکثر 3 سال این نیروگاه با سرمایه ای بالغ بر 15 میلیون یورو (حدود 60 میلیارد تومان) و با درآمد ماهانه بیش از 2 میلیارد تومان در اختیار دانشگاه جهرم قرار خواهد گرفت که نقش بسیار مهمی در پیشرفت های آتی دانشگاه جهرم خواهد داشت. 


نظر شما :