دیدار سرپرست دانشگاه جهرم با خانواده شهید شبیری

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۲ کد : ۳۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۹۴
دکتر کامبیز مینایی به همراه حجت الاسلام والمسلمین شهریاری پور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با خانواده شهید شبیری دیدار و گفتگو کردند.
دیدار سرپرست دانشگاه جهرم با خانواده شهید شبیری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم: در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهریاری پور با اشاره به آیه شریفه: " وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سَبیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ" شهیدان را زنده و جایگاه آنها را درعالم بسیار والا خواندند و افزودند: از آنجا که شهید در راه خدا هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می نماید، هر چند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می کند، اما بنابر حکم عقل، جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آنان دارد مدیون شهید است و باید با تمام وجود دَین خود را در قبال شهید ایفاء نماید. زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید می باشد.

ایشان در ادامه به جایگاه و منزلت شهید پرداختند و گفتند: یکی از مسائلی که در قرآن مجید برای بیان حیات عالی شهداء و اشاره به مقام بسیار رفیع و والای آنها آمده است، جمله «عند ربّهم یرزقون» است. مقام عند ربّهم، عالی ترین مقام انسانی است و به عبارت دیگر کمال نهائی انسان است که هیچ حائلی میان انسان و خدا، وجود نداشته باشد.

در ادامه این دیدار دکتر کامبیز مینایی سرپرست دانشگاه جهرم با اشاره به تاکید شهدا نسبت به موضوع عفاف و حجاب آن را مقوله ای بسیار مهم ارزیابی و افزودند: مسئله حفظ حجاب برای شهدای گرانقدر ایران اسلامی به حدی با اهمیت بود که در بیش از 80 درصد وصیت نامه شهدا، پس از تاکید بر حفظ انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه به حفظ حجاب اشاره شده است و رهبر معظم انقلاب نیز عفیف و محجبه بودن را شاخصه زن مسلمان انقلابی عنوان کردند.

گفتنی است: شهید مفقودالاثر محمد حسن شبیری در سال 1360 و در عملیات طریق القدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.


نظر شما :