برگزاری جلسه مشترک بین مدیران اجرایی شهرستان جهرم با مدیرعامل شرکت vado اتریش و مسوولین دانشگاه جهرم

۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۴ کد : ۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۶۱
جلسه مشترک بین مدیران اجرایی شهرستان جهرم با مدیرعامل شرکت vado اتریش و مسوولین دانشگاه جهرم در فرمانداری ویژه شهرستان جهرم
برگزاری جلسه مشترک بین مدیران اجرایی شهرستان جهرم با مدیرعامل شرکت vado اتریش و مسوولین دانشگاه جهرم

در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و از نتایج اجرایی شدن برجام  صورت گرفت: برگزاری جلسه مشترک بین مدیران اجرایی شهرستان جهرم با مدیرعامل شرکت vado اتریش و مسوولین دانشگاه جهرم

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهرم:  در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و از نتایج اجرایی شدن برجام، قرارداد طراحی و ساخت نیروگاه گازی به ظرفیت 25 مگاوات بین دانشگاه جهرم و شرکت اتریشی vado به امضا رسید. پس از امضای این قرارداد، در جلسه کاری مشترکی بین طرفین قرارداد با مسوولین و مدیران شهرستان جهرم، ابعاد این قرارداد و مسائل اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور فرماندار، شهردار، نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی، ریاست اداره گاز شهرستان، ریاست اداره برق شهرستان، رئیس شورای شهر، رئیس و معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه جهرم و مدیر عامل شرکت vado برگزار شد، ابتدای آقای Adolf Winter مدیرعامل شرکت سازنده نیروگاه، ضمن معرفی خود، سوابق این شرکت را در ساخت و تجهیز نیروگاه های مختلف در ایران و سایر نقاط دنیا بیان نمودند. ایشان ضمن تشکر از مسوولین شهرستان جهت برپایی این جلسه بیان نمود که شرکت vado از سال 1987 در ساخت نیروگاه های گازی، سیستم های مخابراتی و ارتباطی و دستگاههای برق اضطراری فعالیت داشته و عمده نیروگاه های ساخته شده توسط این شرکت در کشورهای اتریش، روسیه و بلاروس بوده است. همچنین بین سال های 2006 تا 2012 تعداد 10 نیروگاه نیز در ایران توسط ایشان به بهره برداری رسیده که از آن جمله می توان به نیروگاه های برق امیرآباد تهران، نفت پارس، کارخانه بیوشیمی باختر و بیمارستان تنکابن اشاره کرد. بعد از سال 2012 و شروع تحریم های ظالمانه علیه ایران، شرکت مجبور به ترک ایران شد اما هم اکنون و پس از اجرایی شدن برجام به ایران بازگشته و آماده سرمایه گذاری در طرح های نیروگاهی در ایران هستند.

در این راستا، طرح نیروگاه گازی 25 مگاواتی دانشگاه جهرم اولین طرح این شرکت پس از ورود دوباره به ایران است و امیدوارند اجرای این طرح راه را برای سرمایه گذاری در ساخت پروژه های مشابه در این شهر و در ایران هموارتر سازد.

ریاست دانشگاه جهرم جناب آقای دکتر نادریان نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه آن را نشانه همدلی مسوولین برای پیشرفت دانشگاه و شهرستان جهرم دانسته و با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت اجرایی شدن این طرح افزودند: از سال گذشته و با پیش بینی اجرای طرح های مختلف در پردیس دانشگاه جهرم و نیاز دانشگاه به 4 مگاوات برق در آینده نزدیک و همچنین محدودیت های شبکه برق محلی، و نیز نیاز به ایجاد درآمدی پایدار برای دانشگاه جهت تسریع در گسترش کیفی و کمی دانشگاه، آقای دکتر مجتبی آذین فر معاون توسعه و پشتیبانی این دانشگاه ماموریت یافت تا با بررسی این موضوع، پیشنهادهای مختلف را از داخل و خارج از کشور جمع آوری و ارزیابی نماید. پس از بررسی های صورت گرفته و یک سال کار مداوم و پیگیری های مستمر، در اردیبهشت ماه سال جاری شرکت vado اتریش آمادگی خود را برای این ساخت نیروگاهی جهت تامین برق مورد نیاز دانشگاه و تولید برق مازاد برای فروش به شرکت توانیر و ایجاد درآمد پایدار به شکل سرمایه گذاری، طراحی، ساخت و اجرا (EPCF) اعلام نمود و تفاهم نامه اولیه ای در این زمینه در تهران بین طرفین به امضا رسید و پس از بررسی گزینه های مختلف پیشنهادی توسط طرف خارجی و همچنین تهیه پیش نویس اولیه قرارداد و بررسی موشکافانه مفاد آن، در نهایت امروز قرارداد فنی نهایی نیز در محل دانشگاه جهرم بین دو طرف امضا شد. بر این اساس این نیروگاه با سرمایه گذاری خارجی حدود 15 میلیون یورو در پردیس دانشگاه جهرم طی مدت 14 ماه پس از تایید وزارت اقتصاد و دارایی ایران و بانک اتریشی، طراحی، ساخته، حمل و نصب و راه اندازی خواهد شد. 10 نفر پرسنل ایرانی بهره برداری و تعمیر و نگهداری نیروگاه نیز 15 روز کاری در آلمان و 10 روز کاری در محل پردیس دانشگاه جهرم با هزینه طرف خارجی آموزش می بینند. در نهایت پس از حداکثر 3 سال از محل فروش برق طی قرارداد خرید تضمینی که با شرکت توانیر به امضا می رسد اصل و سود این سرمایه به طرف خارجی بر گشت داده شده و نیروگاه به ارزش حدود 60 میلیارد تومان و درآمد ماهانه بیش از 2 میلیارد تومان در اختیار دانشگاه جهرم قرار خواهد گرفت.

فرماندار محترم شهرستان جهرم جناب آقای مهندس صحراییان نیز در ادامه با تشکر از تلاش های صورت گرفته توسط مسوولین دانشگاه جهرم برای پیشرفت این دانشگاه و ضمن خوش آمد گویی به مدیر عامل شرکت vado حضور ایشان در این شهر را از ثمرات برجام و همچنین در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری دانسته و خواستار هماهنگی بین دستگاههای دولتی شهرستان جهت تسریع در فرایند اجرایی شدن این طرح مفید شدند.

جناب آقای دکتر رضایی نمانیده شهرستان جهرم و رئیس کمیسیون عمران نیز با اشاره به لزوم همراهی همه مسوولین برای اجرای چنین طرح هایی در شهرستان جهرم، افزودند: با هماهنگی برگزاری جلسات مشترکی با مسوولین وزارت نیرو و وزارت اقتصاد و دارایی تلاش خواهند کرد این طرح در حداقل زمان ممکن و با رفع موانع احتمالی در مسیر اجرا به نتیجه برسد.

آقای مهندس صنیع و مهندس بهمن زادگان روسای ادارات برق و گاز شهرستان نیز مسائلی را در زمینه اجرای سریعتر طرح برشمردند که با کمک فرماندار و نماینده شهرستان در زمینه رفع این موانع که توسعه آتی شهرستان را نیز در پی خواهد داشت تلاش گردد.

همچنین آقای Adolf Winter طرح های دیگری نیز نظیر نیروگاه و سیستم تصفیه پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب جهرم، طرح نیروگاه خورشیدی در جهرم و نیز آمادگی جهت همکاری در طرح های شیرین سازی و انتقال آب از دریا را به عنوان زمینه های همکاری دیگر شرکت خود در جهرم عنوان نمودند که مقرر گردید این موارد در سفر آتی ایشان در ماه آینده به ایران با حضور متخصصین و مسوولین امر مورد بررسی ویژه قرار گیرد. 


نظر شما :