دانشگاه جهرم میزبان یک شهید گمنام خواهد بود

۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۲ کد : ۴۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۱۱
دانشگاه جهرم میزبان یک شهید گمنام خواهد بود

ایثار و شهادت در شمار عالی ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی ترین ارزشهایی است که می تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند. در شرایط کنونی که با مسائلی نظیر تغییر نسل ها ، نیاز روز افزون نسل جوان به ارزشهای متعالی اسلامی در جهت پیمودن مسیر پیشرفت همه جانبه و تحقق تمدن عظیم اسلامی و تهاجم فرهنگی دشمنان مواجهیم، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای است که بر عهده همه دلسوزان نظام می باشد . بی شک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راههای متعددی امکان پذیر است که یکی از مؤثرترین آنها حضور اجساد مطهر شهدا در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور می باشد .
از این رو دانشگاه جهرم طی رایزنی های متعددی که صورت داده، در پی این است تا بتواند پیکر پاک یک شهید گمنام را در مجموعه دانشگاه جای دهد. به همین منظور سرهنگ سعید کوشکی جهرمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس از مجموعه دانشگاه جهرم برای بررسی نهایی از موقعیت مکانی دانشگاه بازدید کرد.
در این بازدید که سرهنگ قاسم یوسفی جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جهرم وی را همراهی می کرد، سعید کوشکی جهرمی با تاکید بر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در محیط دانشگاه ها بر ایجاد بستری مناسب برای ارائه این فرهنگ معنوی و ارزشی تاکید کرد.
وی خط مشی اساسی بنیاد را اشاعه فرهنگ دفاع مقدس از طریق مراکز دانشگاهی دانست و افزود: فعالیت‌های هنری و علمی به صورت پیوسته برای اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس به ویژه در دانشگاه‌ها نتیجه‌بخش است و در غیر این صورت ماندگاری و پایداری لازم را نخواهد داشت.
در پایان این بازدید سرهنگ کوشکی جهرمی از آمادگی بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس نسبت به خاک سپردن یک شهید گمنام در دانشگاه جهرم خبر داد.
 


نظر شما :