کاشت ۴۰۰ اصله نهال، به نیت وقف شهدای گمنام در دانشگاه جهرم

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۱ کد : ۵۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۵۰
کاشت ۴۰۰ اصله نهال، به نیت وقف شهدای گمنام در دانشگاه جهرم

رئیس دانشگاه جهرم در گفتگو با واحد روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، از کاشت ۴۰۰ اصله نهال به نیت شهدای گمنام این دانشگاه خبر داد.

دکتر کامبیز مینایی با اشاره به هفته منابع طبیعی افزودند: در هفته‌ی منابع طبیعی و با همکاری معاونت دانشجویی - فرهنگی و معاونت اداری - مالی دانشگاه جهرم، ۴۰۰ اصله نهال بادام کوهی،‌ سرو و بنه به نیت شهدای گمنام و به منظور محوطه‌سازی فضای دانشگاه جهرم و یادمان شهید گمنام این دانشگاه در حال کاشت است.
رئیس دانشگاه جهرم خاطر نشان کرد: علت انتخاب این درختان، بومی‌بودن این گونه‌ها در مناطق مختلف جهرم، از جمله جنگل‌ چاتیز در مجاورت دانشگاه جهرم نیز بوده که متأسفانه با توجه به اقدامات برخی سودجویان در سال‌های اخیر از شمار آن‌ها کاسته شده است.
وی ادامه داد: از همین رو دانشگاه جهرم سعی کرده با کاشت درختان مثمر که سفارش رهبری فرزانه انقلاب در سالیان اخیر نیز بوده است، نقش مختصر، اما مهمی را در هفته‌ی منابع طبیعی و روز درختکاری ایفا کند.
رئیس دانشگاه جهرم اظهار کرد: تسطیح محوطه‌ و حفر گودال برای غرس این نهال‌ها به اتمام رسیده و عملیات کاشت آن‌ها با توجه به رعایت اصول بهداشتی و برای پیشگیری از بیماری کرونا بدون مراسم مرسوم روز درختکاری در حال انجام است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تجاری سازی محصولات گفتند: خوشبختانه در زمینه‌ی‌ درختان بومی و کوهستانی، تحقیقات بسیاری خوبی به همت برخی اساتید گروه کشاورزی دانشگاه جهرم در زمینه‌ی تولید روغن از درخت بنه انجام شده است که با توجه به درجه‌ی بالای آنتی‌اکسیدان و تحمل گرمای بسیار زیاد این روغن، تجاری‌سازی آن در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.
دکتر مینایی در پایان ضمن اشاره به زیباسازی ورودی و سردرب دانشگاه جهرم با کاشت بیش از چهل اصله درخت نارنج افزود: نارنج از درختان بومی جهرم و همچنین از نمادهای معروف این شهر است و  کاشت درختان ثمرده در سال‌ گذشته نیز در محوطه‌ی دانشگاه جهرم انجام شده و این اقدام ادامه‌دار نیز خواهد بود.


نظر شما :