مصوبات آموزشی نیمسال دوم ۹۹-۹۸ با تاکید بر آموزش مجازی

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۵۳ کد : ۵۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۵۱
مصوبات آموزشی نیمسال دوم ۹۹-۹۸ با تاکید بر آموزش مجازی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم: هفتاد و هفتمین جلسه شورای آموزشی دانشگاه جهرم با حضور دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه، دکترعظیم جباره معاون آموزشی و پژوهشی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده معاون دانشجویی و فرهنگی و اعضای شورای آموزشی دانشگاه جهرم برگزار گردید.
در این جلسه دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم با اشاره به راهبرد اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روی‌آوری به روش‌های نوین آموزشی غیرحضوری و به‌ویژه استفاده از مزایای آموزش الکترونیکی برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از توقف آموزش حضوری و جبران کاستی‌های پدیدآمده در فعالیت‌های آموزشی، بر لزوم کاهش دغدغه دانشجویان در این برهه حساس تاکید کردند.
پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا و بررسی مصوبات سایر دانشگاه ها در خصوص ادامه نیمسال جاری و با توجه به ابلاغیه های وزارت علوم و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، با رویکرد کاهش دغدغه دانشجویان عزیز و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه و حفظ سلامت آنها، مقرر شد موارد زیر به عنوان مصوبه شورا در نیمسال جاری در نظر گرفته شود:
-    آموزش مجازی آنلاین (برخط) تا پایان نیمسال جاری ادامه می یابد و اساتید محترم با تأیید مدیرگروه می توانند در صورت امکان دروس عملی را نیز به صورت مجازی برگزار نمایند. بدیهی است در صورتی که امکان برگزاری کلاس های عملی به تشخیص استاد درس وجود نداشته باشد، در اولین فرصت ممکن کلاس هابه صورت حضوری و فشرده برگزار خواهد شد.
-    با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و قابلیتهای نرم افزار Adobe connect، با تشخیص استاد درس ارزیابی مستمر از دانشجویان در کلاسهای مجازی با هماهنگی مدیر گروه انجام شود.
-    نیمسال دوم 98 مطابق با تقویم آموزشی به اتمام خواهد رسید. لازم به ذکر است بازه امتحانات از 28 خرداد لغایت 15 تیرماه برنامه ریزی شده است، لذا از 14 خرداد تا 28 خرداد اساتید محترم می توانند جهت رفع اشکال، تحویل تمرینات و پروژه های تحویلی نسبت به تشکیل مجازی کلاسهای اقدام نمایند.
-    با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا در جهرم، امکان دارد برگزاری امتحانات پایان نیمسال به صورت حضوری میسر نباشد، بنابراین اساتید محترم نسبت به ارزیابی مجازی و الکترونیکی دانشجویان برای امتحانات پایان نیمسال نیز برنامه ریزی داشته باشند.
-    حذف 2 درس در نیمسال جاری برای دانشجویان امکان پذیر خواهد بود. (بدون در نظر گرفتن کف 12 واحد)
-    حذف نیمسال جاری با تأیید مدیر گروه و رئیس دانشکده امکان پذیر است.
توجه: بازه حذف نیمسال و حذف دروس 99/03/01لغایت 99/03/14خواهد بود و از طریق sess و به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
-    تعداد دروس معرفی به استاد برای آن دسته از دانشجویان نیمسال آخر که دو درس حذف شده یا رد شده از نیمسال جاری دارند، به 4 درس نظری افزایش می یابد.
بدیهی است تصمیمات فوق با توجه به شرایط فعلی اخذ شده است و در صورت ابلاغ بخشنامه جدیدی از سوی وزارت عتف و یا ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، هر گونه تغییر به اطلاع خواهد رسید.

 


نظر شما :