نشست مسئول روابط عمومی دانشگاه جهرم با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰ کد : ۶۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۷۶
نشست مسئول روابط عمومی دانشگاه جهرم با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل: نشست مجازی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزش عالی کشور، شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی، با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و دکتر محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برگزار گردید.

 

                      


در این نشست مجازی که به میزبانی اداره کل روابط عمومی وزارت علوم و با محوریت بررسی فعالیت‌های برگزار شد، به دستاوردهای دانشگاه ها در حوزه مقابله با بیمای کرونا پرداخته شد و همچنین تبیین برنامه های روابط عمومی در سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفت.
در این جلسه که به صورت مجازی برگزار گردید، دکتر منصور غلامی ضمن تبریک هفته ارتباطات و روز روابط عمومی، روابط عمومی را صدای ماندگار سازمان برشمرد و افزود: امروز روابط عمومی، وجود و اثرگذاری یک سازمان را در جامعه اعلام می‌کند و بر لزوم انتشار گسترده و به موقع اخبار دستاوردهای علمی و فناوری توسط روابط عمومی دانشگاه‌ها تاکید کرد. 
ایشان در ادامه با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار داشتند: وظیفه روابط عمومی‌ها به خصوص در این روزهای حساس شیوع کرونا، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع است تا از انتشار اخبار نادرست، شایعات و اخبار برنامه‌ریزی شده جلوگیری شود.
دکتر غلامی در ادامه با تاکید بر رصد فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی خاطر نشان کردند: روابط عمومی ها می بایست به رصد لحظه به لحظه فعالیت های پژوهشی استادان و اعضای هیات علمی پرداخته و با انتشار گسترده آن فعالیت های پژوهشی، در حل مشکلات جامعه کوشا باشند.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توجه هر چه بیشتر روئسای دانشگاه ها در حوزه امکانات زیر ساختی برای روابط عمومی ها، آنها را هنرمندانی خواند که با کمترین امکانات، بیشترین و بهترین بهره وری را در دانشگاه دارند. به عنوان مثال اگر زمانی لازم باشد که برای جلب داوطلب بیشتر برای ورود به دانشگاه اقدامی صورت گیرد، روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند در سایت دانشگاه و انتشار گزارش‌های اطلاع‌رسانی در سایر منابع خبری به صورت هدفمند در جلب دانشجویان فعالیت کنند.
دکتر غلامی در بخش پایانی سخنان خود بر حضور گسترده روابط عمومی ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین به حذف کاغذ برای انتشار اخبار تاکید کردند و افزودند: دنیای مدرن امروز و دسترسی آسان افراد به فضای مجازی موجب شده تا افراد به خاطر همین سهولت دسترسی به آن توجه بیشتری نسبت به رسانه مکتوب داشته باشند، از این رو انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه در فضای مجازی بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

 

                         


در ادامه دکتر محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک هفته ارتباطات، روابط عمومی را ویترین تمام عیاری از جایگاه و نحوه عملکرد یک دستگاه برشمرد و افزود: هر چه بیشتر در حوزه روابط عمومی هزینه کنیم مثل آن است که برای آن سازمان یا دستگاه، بیشتر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و مهم این است که همه اتفاقات و رویدادهای یک دستگاه در دستور کار مدیران روابط عمومی قرار گیرد و توجهات تنها به بخش‌های مدیریتی یک دستگاه معطوف نشود زیرا بسیاری از خبرها از دل فعالیت‌های حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و نیروی انسانی بر می‌آید.
 وی درخصوص بحث بودجه روابط عمومی‌ها نیز گفت: امیدواریم با گزارشی که روابط عمومی ستاد درخصوص میزان بودجه مورد نظر مراکز آموزش عالی به حوزه اداری و مالی ارائه می‌کند بتوانیم درخصوص بحث تخصیص بودجه و اعتبار، کمکی هر چند کوچک داشته باشیم.
پیش از آن دکتر علیرضا عبدالهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبیین برنامه های روابط عمومی در سال ۱۳۹۹ به ارائه دستاوردها و عملکرد اداره کل روابط عمومی وزارت علوم پرداخت و همچنین دبیران مناطق ده گانه به بیان مباحث و مشکلات روابط عمومی ها پرداختند. 
 


نظر شما :