دانشگاه جهرم میزبان مقامات استانی و شهری

۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۱ کد : ۶۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۰۹
دانشگاه جهرم میزبان مقامات استانی و شهری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم امروز پنجشنبه 12 تیر ماه، حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، حجت الاسلام دکتر مدبر امام جمعه جهرم، دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس، دکتر حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز و مهندس مهدی شفیعیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم و همچنین سرهنگ غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم از دانشگاه بازدید کردند.

 

آیت الله دژکام: عدالت آموزشی در استان فارس رعایت شود.

حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ضمن اشاره به توانمندی دانشگاه ها و دیگر ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در استان فارس، خواستار رعایت عدالت آموزشی در استان فارس و توجه بیشتر مسئولین امر در این خصوص شد.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: امروزه دانشگاه هایی موفق هستند که نگاه ویژه ای به مسائل جامعه دارند و در حل مسائل و مشکلات در خط مقدم آن ایستاده اند.

 

دکتر کامبیز مینایی: دانشگاه جهرم طی دو سال اخیر گام های موثری در جهت توانمندسازی و حرکت به سمت دانشگاهی جامعه محور برداشته است.

دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم ضمن خوشامدگویی و تبریک ولادت امام رضا(ع) با ابراز خرسندی از حضور ارزشمند همه بزرگواران در دانشگاه جهرم، آن را فرصت مغتنمی برای بررسی و تعامل هر چه بیشتر دانشگاه با مسئولین برشمرد و افزود: رهنمودهای حضرت آیت الله دژکام و حجت الاسلام دکتر مدبر همواره چراغ راهی روشن برای دانشگاه جهرم بوده و ما همیشه از محضر این بزگواران کمال بهره را برده ایم.

ایشان در ادامه با اشاره به نقش مهم و ارزشمند دکتر رضایی به عنوان نماینده ای که چهار دوره در مجلس حضور داشته و ریاست کمیسیون عمران مجلس را در کارنامه درخشان خود بر عهده داشته است تاکید کرد: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دانشگاه و دکتر رضایی شکل گرفته و بدون شک این تعامل سازنده در آینده بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

دکتر مینایی در ادامه با ارائه گزارشی از برنامه ها و عملکرد دانشگاه جهرم در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و عمرانی اظهار داشت: افزایش تعداد مقالات پژوهشی و برگزاری دوره های مختلف کارآفرینی و خلاقیت برای دانشجویان، اگر چه هنوز به حد ایده آل و مطلوب نرسیده اما نشان از حرکت این دانشگاه به سمت دانشگاهی کارآفرین و جامعه محور دارد.

 

دکتر محمدرضا رضایی: با توجه به نقش و جایگاه نخبگان در جامعه، دانشگاه جهرم همواره مورد توجه من بوده و خواهد بود.

دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نیروی انسانی کارآمد و متخصص یکی از اساسی ترین شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود و هر جامعه ای که از غنای نیروی انسانی متخصص و متفکر بیشتری برخوردار باشد، آن کشور توان بالاتری در ارایه خلاقیت، نوآوری و ابتکارات خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه پیش‌نیاز هر توسعه ای، توسعه علمی است گفت: پایگاه توسعه علمی کشور، دانشگاه‌ها هستند و از همین رو من تمام تلاش خودم را در جهت توسعه دانشگاه جهرم به کار خواهم گرفت تا دانشگاه جهرم به جایگاه واقعی خود در منطقه دست یابد.

دکتر رضایی در پایان با اشاره به دیدار خود با دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری بیان داشت: در آن دیدار تصمیمات بسیار خوبی برای دانشگاه جهرم گرفته شد و برخی از مسائل و مشکلات دانشگاه مطرح و پس از رایزنی های لازم آن مشکلات برطرف گردید.

 

دکتر حمید نادگران: دانشگاه ها باید با رویکردی جدید و مدرن به مقوله علمی و آموزشی نگاه کنند.

رئیس دانشگاه شیراز ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه جهرم، این دانشگاه را دارای توانمندی های ارزشمندی خواند و از آمادگی دانشگاه شیراز برای همکاری در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و کارآفرینی با دانشگاه جهرم خبر داد.

دکتر نادگران در ادامه افزود: هدف نسل ابتدایی دانشگاه‌ها که موسوم به نسل بهره‌برداری است آموزش و تعلیم بود، درحالی‌که هدف نسل دوم، علاوه بر آموزش، ترویج روش علمی بود.

دکتر نادگران در پایان سخنان خود تاکید کردند: بالا‌بودن نرخ بیکاری بین فارغ‌ا‌لتحصیلان و سهم پایین آن‌ها در ایجاد اشتغال مبین این امر است که شیوه‌هایی نظیر مقاله‌نویسی در دانشگاه‌های نسل اول و دوم باید جای خود را به اقدامات عملی در حوزه‌ی کارآفرینی در دانشگاه‌های نسل سوم دهد تا بدین ترتیب شاهد فارغ‌التحصیلان کارآزموده‌ای شویم که به جای تمایل به جذب در ادارات دولتی، درصدد راه‌اندازی کسب و کار خود باشند.

 

 


نظر شما :