اعلام نتایج و بیانیه هیئت داوران نخستین مسابقه ایده شو در دانشگاه جهرم

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۱ کد : ۸۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۸۷
اعلام نتایج و بیانیه هیئت داوران نخستین مسابقه ایده شو در دانشگاه جهرم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم؛ هیات داوران اسامی برگزیدگان و بیانیه نخستین دوره مسابقه ایده شو را اعلام کردند. متن بیانیه هیات داوران بدین شرح است:


با توجه به نامگذاری سال جاری بنام "جهش تولید" و توجه به مباحث اقتصادی در نامگذاری ‌های اخیر، استفاده از دانش، خلاقیت و توان نیروی جوان ضرورت دارد. به این منظور دانشگاه جهرم در راستای چشم‌انداز و مأموریت خود تلاش کرده تا با راه ‌اندازی مسابقه‌ی «ایده شو» گامی در این عرصه بردارد.
البته تمام فرایندها در طول مسیر خود نیازمند بهره گرفتن از تجربیات خود و دیگران و تطبیق آن تجربیات با سایر پیشرفت‌های علمی و اجتماعی بشر هستند. از این رو هیئت داوران توجه به چند نکته را به منظور استفاده در جشنواره‌های آتی توسط دانشجویان و بالاتر بردن سطح جشنواره را به واسطه‌ی آثاری برخوردارتر از تجربیات روز، برای کارآمدی بیشتر ضروری می‌داند.
۱.  بیشتر آثار ارسالی فاقد طرح و توضیح کافی ایده خود بودند و در جواب پرسش‌ها اغلب از پاسخ‌های کوتاه بله یا خیر استفاده کرده بودند و برخی از طرح‌ها با آنکه نمونه‌های مشابهی داشتند، فاقد عنصر خلاقانه یا افزون‌تر بودند.
۲.  قاطبۀ آثار فاقد عناصر و مختصات فنی لازم ارزیابی شدند؛ بنابراین در تنظیم طرح‌های ارسالی بر ضرورت استفاده‌ی بیشتر از جزئیات، به روزبودن، استفاده‌ی بجا و مناسب از پیشینه، بیان هدف، کاربردی‌بودن، حفظ وحدت موضوع در طرح، بهره‌مندی از جملات کوتاه و زبان درست که بیانگر عصاره و چکیده‌ی طرح باشد، تأکید می‌شود.
هیئت داوران ضمن احترام به تمام شرکت‌کنندگان و قابل ستایش دانستن تمام آثار متقاضی شرکت در جشنواره با در نظرگرفتن کاربردی‌بودن، ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت خلاقیت و... آثار زیر را بدون هیچ اولویت و تقدیم و تأخری شایسته تقدیر می‌داند:
تأثیر عصارۀ گیاه خارمریم در درمان بیماران مبتلا به کروناویروس: نرجس اکبری(مهندسی ژنتیک) و مریم اکبری (میکروب‌شناسی)
اقتصاد فود: کیوان امیرزاده و حمیدرضا اسفندیاری(مهندسی کامپیوتر)
اپلیکیشن ورزشی: نرجس علیرضایی سروستانی، مژگان مهدی‌پور، هاجر قائدی(علوم ورزشی)
ساخت دستگاه کاورزن تلفن همراه و تبلت و دیگر خدمات مربوط به آن: رضا مقتدری(مهندسی مکانیک)


هیئت داوران ضمن اعلام مراتب پوزش بابت تأخیر چند روزه‌ای که در جدول زمانی برای اعلامیه نتیجه و رأی پیش‌بینی شد، امید تداوم و بالارفتن کیفیت آثار ارسالی را برای تحقق اهداف این مسابقه که امکان عرضه و معرفی کارآفرینان و نخبگان دانشگاهی و در نتیجه بالا بردن سطح ایده‌هاست، آرزومند است.

گفتنی است نخستین جشنواره‌ی ایده شو به همت اتحادیه انجمن‌های علمی دانشگاه جهرم، دفتر ارتباط با صنعت، گروه امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جهرم و قرارگاه مکتب شهید سلیمانی برگزار گردید.
 


نظر شما :