افتتاح اولین پژوهشکده دانشجویی در دانشگاه جهرم

۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۶ کد : ۸۵۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۰۹
افتتاح اولین پژوهشکده دانشجویی در دانشگاه جهرم

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ همزمان با ۱۶ آذر و روز بزرگداشت دانشجو به همت پایگاه بسیج دانشجویی شهید ابراهیم هادی دانشگاه جهرم، پژوهشکده شهید محسن فخری زاده به عنوان اولین پژوهشکده دانشجویی در بین شهرستان های استان فارس با حضور آقای سعید یوسفی مسئول بسیج دانشجویی استان فارس، دکتر کامبیز مینایی، دیگر مسئولین و دانشجویان در دانشگاه جهرم به صورت مجازی افتتاح گردید.
در ابتدای این مراسم دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم ضمن تشکر بابت تلاش های دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه جهرم برای تاسیس این پژوهشکده به نقش بی بدیل و تاثیر گذار پژوهشکده شهید فخری زاده در آینده دانشجویان و همچنین ارتقای کیفی دانشگاه جهرم در حوزه کارآفرینی و ارتباط با صنعت اشاره کردند.
ایشان در ادامه افزودند: اگرچه دشمنان توانستند طی یک عملیات تروریستی شهید فخری زاده را ترور کنند ولی در کمتر از ده روز پژوهشکده ای بنام ایشان در دانشگاه جهرم راه اندازی شد تا از دل این پژوهشکده، اندیشمندان دیگری با همان تفکر و آرمان ها رشد پیدا کنند.
دکتر مینایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به توصیه های رهبری در گام دوم انقلاب خاطر نشان کردند: رهبری فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه هایی را به جوانان داشتند که اولین توصیه معظم له با محوریت علم و دانش می باشد که راه اندازی این پژوهشکده در راستای منویات رهبری در گام دوم انقلاب نیز می باشد.
در ادامه این مراسم آقای یوسفی به نقش موثر دانشجویان در توسعه و پیشرفت جامعه پرداخت و تاسیس پژوهشکده شهید فخری زاده به عنوان اولین پژوهشکده دانشجویی شهرستان های استان فارس موجب ارتقای سطح پژوهش و نوآوری در بین دانشجویان دانشگاه جهرم دانستند و ابراز امیدواری کردند که این پژوهشکده می تواند تاثیر بزرگی در جهرم ،استان و حتی کشور را ایفا کند.
شایان ذکر است؛ این پژوهشکده با هدف توانمند سازی دانشجویان در زمینه های مختلف کارآفرینی و ارتباط موثرتر دانشگاه با بازار کار و صنعت تاسیس شده و همچنین با برگزاری کارگاه ها و دوره های مختلف برای هر رشته، دانشجویان را از طرح ایده تا ثبت اختراعات و مقالات حمایت کرده و در صورت توجیح اقتصادی ایده ها حمایت مالی پژوهشکده شهید فخری زاده را خواهد داشت و توسط دانشجویان دانشگاه جهرم اداره می شود.
 مسئولیت این پژوهشکده بر عهده امیرحسین گرمسیری دانشجوی رشته مهندسی مکانیک و زهرا تسلیمی دانشجوی رشته مهندسی برق می باشد.


نظر شما :