اولین نشست مشترک دانشگاه جهرم با دانشگاه غالب هرات افغانستان و دانشگاه علوم پزشکی جهرم

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۲ کد : ۸۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۷
اولین نشست مشترک دانشگاه جهرم با دانشگاه غالب هرات افغانستان و دانشگاه علوم پزشکی جهرم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ اولین نشست مشترک دفتر بین الملل دانشگاه جهرم و دانشگاه علوم پزشکی جهرم با دانشگاه غالب هرات افغانستان با حضور پروفسور ره یاب، رئیس دانشگاه هرات افغانستان، دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم و دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار گردید.
در این نشست مشترک که به صورت مجازی برگزار گردید رؤسای سه دانشگاه ضمن اشاره به مشترکات ملی، زبانی، دینی و فرهنگی با ابراز خرسندی از این امر، بر لزوم تحکیم وحدت هر چه بیشتر  اساتید و دانشجویان این دو کشور از طریق تعاملات و تبادلات علمی و پژوهشی تاکید کردند.
در ابتدای این جلسه دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم با اشاره دوستی دیرینه دو کشور ایران و افغانستان افزودند: شهرستان جهرم قدمتی دیرینه در تاریخ ایران دارد که به روایت مورخان و محققان تاریخ شهر جهرم به سده چهارم قبل از میلاد می‌رسد و در شاهنامه فردوسی بارها به آن اشاره شده است.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های شهرستان جهرم در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی خاطر نشان کردند: استادان جوان و نخبه دانشگاه جهرم دارای ظرفیت های فراوان علمی پژوهشی هستند که می توان از این توانمندی در عرصه های بین المللی نیز استفاده کرد.
دکتر مینایی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های دکتر ساره تقوایی و دیگر دست اندرکارانی که در برپایی این نشست تلاش کردند افزودند: برپایی همچین نشست هایی می تواند نتایج موثری در تبادلات علمی و پژوهشی در عرصه بین الملل به دنبال داشته باشد.
از مهم ترین توافقات این جلسه می توان به تدوین تفاهم نامه مشترک، تبادل دانشجو و استاد، انجام طرح های پژوهشی به خصوص میان رشته ایی و تطبیقی، چاپ مقاله های علمی- پژوهشی، راهنمایی پایان نامه های ارشد و دکتری اشاره کرد.
شایان ذکر است؛ در پایان این نشست، متن اختتامیه توسط دکتر ساره تقوایی مشاور رئیس دانشگاه جهرم در امور بین الملل قرائت گردید.
 


نظر شما :