دسترسی رایگان به مقالات و پایگاه های اطلاعاتی

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۸ کد : ۵۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۷۵۵
مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دارا بودن طیف وسیعی از پایگاه ها و منابع اطلاعات علمی (نظیر پایگاه اطلاعاتی مقالات تمام متن فارسی، پایگاه اطلاعاتی مقالات همایش های ایران، …) نقش مهمی را در تامین نیازهای اطلاعات علمی جامعه علمی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایفا می نماید. عمده این اطلاعات و منابع به صورت برخط تهیه شده و از طریق وبگاه سازمان به آدرس www.ricest.ac.ir قابل دسترس است.
دسترسی رایگان به مقالات و پایگاه های اطلاعاتی

به گزارش اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، با توجه به همکاری های گسترده در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) و همچنین دستور وزیر محترم عتف مبنی بر اتخاذ تدابیری برای مقابله با این ویروس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (در یکی از بندهای آن بر عدم برگزاری موقت کلاس های دانشگاهی و استفاده از ابزار مجازی جایگزین برای تداوم ارتباط اساتید محترم و دانشجویان تاکید شده است) و با هدف ایفای نقشی هرچند کوچک در شرایط خاص پیش آمده، دسترسی به کتاب‌ها، مقالات علمی فارسی، انگلیسی و عربی و نیز مقالات نشریات و کنفرانس‌ها در پایگاه‌های اطلاعات علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) تا آخر ادیبهشت ماه ۱۳۹۹ رایگان شد.

بنا بر این گزارش، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دارا بودن طیف وسیعی از پایگاه ها و منابع اطلاعات علمی (نظیر پایگاه اطلاعاتی مقالات تمام متن فارسی، پایگاه اطلاعاتی مقالات همایش های ایران، …) نقش مهمی را در تامین نیازهای اطلاعات علمی جامعه علمی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایفا می نماید. عمده این اطلاعات و منابع به صورت برخط تهیه شده و از طریق وبگاه سازمان به آدرس www.ricest.ac.ir قابل دسترس است.


نظر شما :